debbieinlonden.reismee.nl

17 - 19 juli: Victoria & Albert Museum, HARRY POTTER STUDIO'S!!! en Primrose Hill

Hoi!

Voordat ik ga vertellen wat ik dit weekend allemaal heb uitgevoerd, wil ik even laten weten dat ik het super tof vind dat mn blogs zo veel gelezen worden! Ik weet niet of het komt door mijn fanatieke lees-mijn-blog spam op twitter en facebook of doordat jullie aan al je familie, vrienden, buren enzovoorts vertellen dat ze ze moeten lezen (doe maar!), maar voor mij is het in ieder geval erg leuk.

Afgelopen vrijdag ging ik na een skypesessie met mijn jarige moeder op weg naar het Natural History Museum, maar plannen zijn er om gewijzigd te worden zeg ik altijd maar, dus ging ik uiteindelijk ergens anders heen. Geheel in de lijn der verwachting verdwaalde ik namelijk weer toen ik lekker vanaf Westminster naar het museum wilde wandelen. Tegen de tijd dat ik eindelijk in de goede straat was, deden mn voeten zoveel pijn dat ik het eerste museum in dook dat ik tegen kwam: het Victoria & Albert museum.

Achteraf bleek dat een supergoede keuze te zijn want het Victoria & Albert museum is (anders dan de saaie naam doet vermoeden) echt heel erg leuk. Het heeft zes verdiepingen en de meest uiteenlopende collecties die ik ooit in een museum bij elkaar heb gezien, dus er is voor ieder wat wils. Ik heb me vooral vermaakt in de Renaissancezalen (zoveel Rafaëls!), de mode-afdeling, en in de theater- en muziekzalen. Op die laatste afdeling hingen onder andere outfits van Chris Martin, Mick Jagger en Elton John - echt gedragen!

Vrijdagavond ging ik mezelf nog even te buiten in Waterstones, mijn all time lievelingsboekwinkel(met mijn extreme wandeltocht van die middag had ik tenslotte hartstikke veel ov-geld bespaard). Wat Waterstones nóg leuker maakt dan andere boekwinkels, is de manier waarop de winkel is ingedeeld. Naast de normale afdelingen (biografieën, geschiedenis, young adult enzo), staan er overal in de winkel tafels met aparte thema's - in deze Waterstones stond bijvoorbeeld een tafel met daarop 'books to make you look smart on the Docklands Light Railway' (dat is de metro? trein? wat is het eigenlijk, die in dit deel van Londen rijdt).

Zaterdag deed ik een bucketlistdingetje: ik ging naar de Harry Potter studio's!!! Wie mij een beetje kent weet dat ik een enorme Harry Potter nerd ben, compleet met tatoeages, t-shirts, filmmarathons en alle boeken met harde kaft en leeslint <3.

Dit gaat superlame klinken, maar ik kan echt niet in woorden uitdrukken hoe vet het was. Het begon met een introductiefilm, een soort compilatie van alle acht films, met beelden van de premières enzo - ik huilen natuurlijk. Na deze film ging het doek omhoog en daarachter waren de deuren van de grote zaal en toen die open gingen en we daadwerkelijk DE FUCKING GROTE ZAAL VAN ZWEINSTEIN in stapten werd ik weer een beetje emo natuurlijk. Alle props, kostuums en sets die je in de studio's kunt zien, zijn daadwerkelijk in de films gebruikt, echt zo cool. Verder dronken we boterbier, kocht ik smekkies in alle smaken en een toverstok!!!! Ik kan er niet zo goed over vertellen merk ik omdat het gewoon te veel was haha, jullie moeten maar de foto's kijken die ik zometeen ga uploaden (of er naar vragen als we elkaar in levende lijve zien, maar dan hou ik waarschijnlijjk de rest van de dag niet meer op met praten).

Vandaag ging ik, nadat ik vanmorgen twee wasjes had gedraaid en mn kamer had schoongemaakt (het is niet alleen maar feest hier), voor de verandering met de bus naar de stad. Meestal neem ik de trein en de metro, maar met de bus schijnt goedkoper te zijn en je ziet veel meer, dus dat leek me wel de moeite waard. Ik had alleen even niet ingecalculeerd hoe lang de bus er over zou doen. Er is hier ongeveer om de vijftig meter een bushalte, dus na veertig minuten was ik nog steeds niet in het centrum enzoleuk was het uitzicht nou ook weer niet, dus toen we bij een metrostation kwamen dat ik kende ben ik alsnog uitgestapt en verder gegaan met de metro.

Ik ging naar Regent's Park, omdat ik er nog nooit was geweest en ik had gehoord dat het uitzicht vanaf Primrose Hill de moeite waard was. Regent's Park is een van de grotere parken van Londen en vandaag was het er suuuper druk omdat het voor het eerst sinds een week echt zonnig en warm was. Er werd gevoetbald, gefrisbeed (huh hoe schrijf je dat), getennist, hardgelopen en gecricket (ik weet eigenlijk niet zeker of het cricket was - het was met zo'n plankje wat je op de basisschool gebruikt bij slagbal?). Allemaal veel te actief voor mij, dus ik baande me een weg door al deze sporters, ploeterde Primrose Hill op, spreidde mn handdoekje uit en heb 2,5 uur zitten lezen. En wow, het uitzicht vanaf Primrose Hill is écht heel mooi. Zoals jullie kunnen zien op mijn prachtige panoramafoto, heb je vanaf daar echt perfect uitzicht op de skyline van Londen.

Toen ik thuis kwam deed ik een beetje huiswerk (ja echt, ik heb morgen een toets!) en vanavond ga ik verder niks bijzonders meer doen want ik ben bekaf van dit toffe weekend.

Tot snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active