debbieinlonden.reismee.nl

25 - 29 juli: Harrod's, British Museum en the National Portrait Gallery!

Hoi!

Mijn vorige blog stopte bij afgelopen vrijdag, een dag die ik zoals ik al zei volledig Netflixend en keihard chillend heb doorgebracht. Om dat te compenseren begaf ik me zaterdag maar weer eens naar Central London. Dit keer ging ik naar Harrod's! Ik was er vorig jaar al geweest met Jochem maar Harrod's blijft leuk.

Toch heeft een bezoekje aan dit warenhuis ook zo z'n nadelen hoor, namelijk a) ik kan er niks betalen en b) iedereen die er werkt ziet punt (a) meteen aan je, waardoor je je vet ongemakkelijk voelt. Of misschien ben ik de enige die daar last van heeft. Waarschijnlijk wel. Toch heb ik me er een kleine drie uur vermaakt, vooral de afdeling met gadgets en de speelgoedafdeling zijn erg leuk. En de boekenafdeling, waar ik mn vierde boek in twee weken kocht (To kill a mockingbird, nog niet in begonnen).

Daarna wandelde ik door een stuk van Hyde Park waar ik nog nooit was geweest en dat was ook heel leuk want er was een bruiloft en iedereen was mooi en gelukkig en blij en dat werkt natuurlijk altijd aanstekelijk.

Zondag had ik afgesproken met Tessa. We hadden elkaar eigenlijk al jaren nauwelijks gezien/gesproken (afgezien van de momenten waarop we elkaar tegenkomen op het station en een trein moeten halen), maar dit weekend was ze in Londen om een andere vriendin op te zoeken en op zondag maakte ze tijd voor mij! Het was echt een superchille avond, we wandelden langs de zuidoever van de Theems, dronken biertjes en aten fish & chips :)

Zowel maandag als gisteren deed ik eigenlijk precies helemaal niks boeiends. Ik heb zoals elke week weer een aantal nieuwe klasgenoten dus dat is wel weer heel leuk. En ik heb me de afgelopen twee dagen ieeeetsje meer bezig gehouden met mn normale leven in Rotterdam - ik zocht het rooster op van mn minor (kon ik niet vinden), paste mn cv aan (zoals altijd met hulp van mn zus), en gooide een sollicitatie de deur uit.

Vandaag had ik een lekker culturele dag want ik ging eerst naar het British Museum en daarna naar de National Portrait Gallery. Het British Museum vind ik voornamelijk leuk omdat ze veel uit de Oudheid hebben, maar vandaag zag ik dus ook iets heel tofs uit ons eigen tijdperk! Er was een tentoonstelling (nee niet echt een tentoonstelling, het was meer één item, hoe heet dat in een museum eigenlijk) dieCradle to graveheette en het ging over de hoeveelheid medicijnen die een mens gedurende z'n leven slikt. Je kon langs twee lange tafels lopen - eentje voor het leven van een man en een voor een vrouw - waarop alle pillen die je tijdens je leven slikt waren uitgestald in een soort net. (Sorry voor deze uitleg, ik heb er een foto van die het hopelijk een beetje verduidelijkt). Langs de tafels was een soort 'meetlat' met de leeftijd van de personen en daardoor kon je dus vet goed zien dat de man, die 76 was geworden, in de laatste tien jaar van zn leven evenveel medicijnen had geslikt als in de 66 jaar daarvoor. Dat is opzich niet echt een schokkend gegeven, maar het was wel een eye-opener om het zo direct te zien. Het zette me echt aan het denken over mn eigen gezondheid (en hoe dankbaar ik daar eigenlijk voor moet zijn) en ik moest ook even denken aan mn vader, voor wie ze waarschijnlijk een vier keer zo lange tafel nodig zouden hebben.

Als lunch at ik een vet lekkere salade van de Pret à Manger (rivierkreeftjes en mango) op Trafalgar Square en daarna begaf ik me naar de National Portrait Gallery. Verreweg het tofste vond ik de portretten van de laatste dertig jaar, omdat daar tenminste mensen op stonden die ik kende haha. Zo waren er portretten van Benedict Cumberbatch, Amy Winehouse, Maggie Smith (dat is professor Anderling), en mn favoriet was een portret van Mick Jagger gemaakt door Andy Warhol.

De rest van deze week belooft erg leuk te worden, want morgen ga ik naar Les Miserables in het theater!!! Echt vet veel zin in, een theaterbezoek stond al een tijdje op mn London-bucketlist en omdat het deze week op het social activity programme staat kan ik met flinke korting. En vrijdagavond ga ik naar een feest op partyboot 'the Dutch Master' (ja echt).

xoxo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active