debbieinlonden.reismee.nl

30 juli - 3 augustus: les Misérables, partyboot the Dutch Master en Museum of London

Hoi!

Deze onwijs bewolkte (overcast, zeggen ze hier) maandagmiddag leek me wel een mooi moment om weer een blogje te schrijven. Zoals ik al zei ging ik afgelopen donderdag naar les Misérables in Queen's Theatre en het was ZO COOL!

Ik zou mezelf niet echt omschrijven als een musical liefhebber - degenen die met mij naar Into the Woods zijn geweest kunnen dat bevestigen - maar het was echt superleuk. Het verhaal van les Misérables kende ik nog wel een beetje van de middelbare school en van de stukjes die ik van de bioscoopfilm heb gezien, wat heel chill was want ik weet niet hoeveel ik er anders van had begrepen (maar ook een beetje storend omdat ik bij elke acteur die het podium op kwam dacht 'oke dus jij bent Hugh Jackman... of nee wacht... Russel Crowe... of Eddie Redmayne??'). We hadden best wel prima plaatsen en het podium was ook vet handig want dat draaide steeds rond. Uiteraard moest ik op het eind een beetje huilen, maar aan het gesnotter om me heen te horen was ik niet de enige. Verder vermaakte ik me deze avond met Brazilianen leren het woord 'grachtengordel' uit te spreken.

Vrijdagavond ging ik op partyboot 'The Dutch Master' de Theems over en ook dat was errrrg leuk. We waren met een vrij grote groep van school dus dat was erg gezellig, en het was ook heel leuk om te zien hoe mensen uit andere culturen feesten! En dan heb ik het vooral over Zuid-Amerikanen. Verder kan ik over deze avond eigenlijk niet zoveel vertellen, maar ik prijs mezelf in ieder geval gelukkig dat de foto's hun weg naar het wereldwijde web nog niet hebben gevonden.

Om mijn Geordie Shore-achtige vrijdag te compenseren ging ik zaterdag maar weer eens naar een museum. Ik ging naar het Museum of Londen, waar ik met Jochem al eens geweest was, maar ja je moet toch wat. Het hele museum is gewijd aan de geschiedenis van Londen, vanaf de oertijd tot nu. Ik vond vooral de zalen over de Romeinse tijd leuk, en er was een indrukwekkende collectie tekeningen uit 2005. De tekenaar was een Londenaar die de aanslagen op 7 juli 2005 van dichtbij meemaakte, en nog dezelfde dag zijn ervaringen op papier zette, dus dat was heel bijzonder om te zien. Verder was er een heerlijk dramatisch filmpje over de pest dat ik totaal niet serieus kon nemen omdat op de achtergrond steeds een stem plaatsnamen fluisterde waar de pest was uitgebroken (Birmingham..... Londoooon.... Manchesteerrr.....).

Gisteren was het vet lekker weer en wilde ik naar de dierentuin, ook al had ik Jochem beloofd dat we dat volgend weekend zouden doen. Gelukkig werd er van hogerhand ingegrepen en was de rij om de dierentuin überhaupt binnen te komen ongeveer net zo lang als bij de Droomvlucht op een goeie dag, dus wijzigde ik mijn plannen en ging ik van de zon genieten op Primrose Hill, waar ik mn vierde boek van deze vakantie uit las (Dream a little dream van Giovanna Fletcher, hartstikke leuk).

En vandaag begon ik aan wat alweer mn vierde week hier is! We leerden ongeveer duizend woorden voor duizend verschillende soorten regen (volgens mijn docent essentiele vocabulaire) en ik werd uitgelachen omdat ik vertelde dat in Nederland de treinen soms niet rijden als er blaadjes op de rails liggen. Al met al een prima dag!

voor de rest van deze week heb ik niet zoveel plannen, eigenlijk ben ik een beetje aan het aftellen naar vrijdag want dan komt Jochem hierheen!!!!

oh en koop allemaal Drag me Down van One Direction op itunes - of luister 'm op zn minst even op Spotify.

Tot snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active