debbieinlonden.reismee.nl

13 - 16 juli: de eerste lessen, pubcrawl en een wandeling waarbij ik niet verdwaalde!

Hoi allemaal, ik ben vandaag zo lekker bezig dat ik er gelijk maar een blog over de rest van deze week uit knal, dan hebben we dat maar gehad en hoeven jullie niet langer in spanning af te wachten hoe het nou toch allemaal gaat met die Engelse lessen.

Maandagochtend begon met een test om te bepalen in welke klas we zouden komen. Uiteraard maakte ik die foutloos (nee grapje, ik heb geen idee hoe ik 'm heb gemaakt) en werd ik ingedeeld in de klas voor gevorderden. Verder vertelde de directeur van de school een beetje over hoe alles in zn werk gaat hier, liet ik een fantastische foto maken voor op mijn studentenpas, keken we een video waarin ongeveer vierhonderd keer werd gezegd dat we NAAR RECHTS moeten kijken voor we oversteken en werden we voorgesteld aan de activity managers, Katja en David.

's Middags nam David ons mee naar Greenwich voor een korte wandeling. Ik was natuurlijk mijn camera vergeten maar god bless mijn Italiaanse vriend Carlo die, zoals het hoort als echte ijdele Italiaan, een selfiestick bij zich had. Al mijn fotogerelateerde dromen kwamen uit en we maakten een prachtige selfie in Greenwich Park. Na de wandeling heb ik de rest van de middag doorgebracht met een groepje Italianen en Zwitsers (die ook Italiaans spraken), dus van Engels oefenen kwam niet veel terecht maar mn italiaans is inmiddelsperfetto.

Dinsdag had ik mijn eerste lessen en die zijn heel anders dan ik had verwacht! Het is veel minder schools dan ik dacht, dus daar ben ik echt vet blij mee. We doen heel veel in groepjes of duo's maar ik heb nooit het idee dat ik echt met een opdracht bezig ben - meer alsof ik gewoon een beetje met mensen aan het kletsen ben. Ik merk nu al dat mn spreekvaardigheid met sprongen vooruit gaat en dat ik ook veel beter Engels 'durf' te spreken in bijvoorbeeld winkels of musea. Bovendien merkte ik dat Nederlanders blijkbaar helemaal niet zo'n zwaar accent hebben in het Engels! Bij de meeste mensen in mn klas kun je wel horen wat hun moedertaal is, maar aan mij wordt steeds gevraagd waar ik vandaan kom.

Woensdagavond nam ik deel aan mijn eerstesocial activity, en wie mij kent zal het niet verbazen dat dat een kroegentocht langs de Theems was. Ik dronk mijn eerste Guinness (oke, ik dronk er meer dan één), kwam uit voor mijn One Direction fan-zijn (grote stap), en kwam erachter dat activity manager Katja Nederlands is (wat super genânt was, omdat ik al drie dagen Engels tegen haar sprak en géén idee had dat ze Nederlands was. Sterker nog, ik had haar een half uur daarvoor verteld dat het zooo goed voor mijn Engels was dat er verder geen Nederlanders zijn hier!).

Na de kroegentocht van gisteren vielen de lessen me vanmorgen wat zwaar, maar ik heb het overleefd! Na de lessen ben ik teruggegaan naar Greenwich, dit keer met camera, en wandelde anderhalf uur rondzonder te verdwalen.

Morgenochtend heb ik mn laatste lessen van deze week en ik ben van plan om 's middags naar het Natural History Museum te gaan. Zaterdag ga ik naar de Harry Potter studio's (YESSSSSSSS) en wat er zondag gaat gebeuren weet ik nog niet!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active