debbieinlonden.reismee.nl

20 - 24 juli: Natural History Museum, de straat op in Greenwich en twee jubilea

Hoi allemaal! Mijn tweede lesweek zit erop en deze regenachtige vrijdagmiddag leek me een mooi moment om daarover te bloggen.

Maandag moest ik na school eerst bij de directeur komen (klinkt spannender dan het was) omdat ik vorige week op een vragenlijst had ingevuld dat de lessen voor mij misschien wat te makkelijk waren. Hij was echt super behulpzaam en ik moest heel precies aangeven wat ik zou willen veranderen om meer uit de lessen te kunnen halen, dus dat was heel fijn! Daarna ging ik naar het Natural History Museum en dat vond ik... niet zo heel boeiend eigenlijk. Het was er superdruk, echt niet normaal, en ik heb nou eenmaal niet zo veel met biologie.. en stenen... en opgezette dieren... Er zijn vast heel veel mensen die het een heel leuk museum vinden - aan de drukte te zien in ieder geval wel - maar het was gewoon niet echt mijn ding.

Dinsdag was het vet lekker weer dus ging ik, intellectueel als ik ben, net als afgelopen zondag in een park zitten lezen. Dit keer ov'de ik niet helemaal naar Regent's Park maar bleef ik lekker dicht bij huis in Greenwich Park. Hoewel ik vrij dicht bij het centrum woon is het namelijk alsnog ultra duur om in central London te komen - zo betaal ik 2.60 pond voor een treinritje van 6 minuten richting London Bridge.

Op woensdag maakte ik een grove fout wat betreft het weer. Het was de hele ochtend zonnig en warm geweest, zoals ik had kunnen zien terwijl ik weemoedig vanuit het klaslokaal naar buiten staarde en fantaseerde over wat ik die middag allemaal zou gaan doen in dit mooie weer. Zodra de bel ging holde ik naar mn kamer, gooide mn schoolspullen op mn bureau en begaf me naar Hyde Park, met het voornemen om, ja alweer, op een handdoekje te gaan zitten lezen (ik ben The Psychopath Test van Jon Ronson aan het lezen en het is echt vet fascinerend dus vandaar dat ik zoveel lees!). Maar tegen de tijd dat ik, in een hemdje, in Hyde Park was gearriveerd was het bewolkt, winderig en koud. Ik heb me bibberend van de kou door één hoofdstuk heengeworsteld voordat ik de warmte opzocht in jawel, de Primark in Oxford Street.

In de Primark was het zo mogelijk nog drukker dan in het Natural History Museum, maar het essentiële verschil is dat ik de dingen in de Primark wèl leuk vond. Ik zal niet zeggen hoeveel ik heb uitgegeven, maar ik leef de komende twee weken voor de zekerheid op water en brood.

Gisteren was het gewoon weer hartstikke mooi weer, wat goed uitkwam want we gingen op excursie! Jennifer, onze docent, wilde graag dat we Engels zouden spreken met native speakers, dus gingen we de straat op in Greenwich om mensen te ondervragen over hoe ze het nieuws volgen. Toen we daar na anderhalf uur wel zo'n beetje mee klaar waren vroeg Jennifer of we nog terug naar school wilden of dat we liever in Greenwich Park bleven chillen met z'n allen (haha, domme vraag, chillsessie in de zon natuurlijk).

Het was echt een super leuke ochtend, ik zit in een klas met mensen van over de hele wereld waardoor je zoveel over andere culturen leert, echt heel tof. En ik vind het heel leuk om anderen over Nederland te vertellen! Zo heb ik een naïeve Koreaanse klasgenoot uit moeten leggen wat het verschil is tussen een joint en een gewone sigaret, vindt iedereen het concept 'fietspaden' heel bijzonder (so you have separate roads... just for bicycles?!) en heb ik het verschil tussen 'the Netherlands' en 'Holland' een beetje opgehelderd.

Verder was gisteren een feestelijke dag, want ik had maar liefst twee jubilea te vieren! In de eerste plaats was het gisteren exact twee jaar geleden dat ik voor het eerst naar Londen ging voor een super cheap ass citytrip met Paula en Judith. Maar, veel belangrijker, gisteren bestond One Direction vijf jaar (haha, jullie dachten zeker dat ik onmogelijk One Direction kon verwerken in een blog over Londen - watch me). Om dat te vieren ging ik gisteravond uit eten met Tamara. Tamara is een One Direction fan die ik afgelopen april heb ontmoet toen ik radicaal yolo'de en een vlucht naar Engeland boekte om Louis Tomlinson te ontmoeten met een groep wildvreemden. Sindsdien hebben we contact gehouden, ze heeft me vorige maand rondgeleid door Oxford en we zijn samen naar een One Direction concert in Cardiff geweest. En gisteren zagen we elkaar dus weer! Of je nou van One Direction houdt of niet (en oke, dat doen jullie waarschijnlijk allemaal niet), het valt toch niet te ontkennen dat het wel heel leuk is dat ik nieuwe vrienden heb overgehouden aan mijn vergaande passie voor popmuziek.

Zoals ik al zei is vandaag een bijzonder regenachtige vrijdag die ik doorbreng met lezen, Gossip Girl kijken en plannen wat ik dit weekend ga doen als het ooit nog stopt met regenen, iets waarover ik zo mn twijfels heb.

tot snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active