debbieinlonden.reismee.nl

10 - 12 juli: de reis, Ed Sheeran en #londonjesusday

Afgelopen vrijdag vertrok ik vol goede moed, totaal niet zenuwachtig (vraag maar aan Jochem en Jordan) en met een veel te zware koffer richting Londen. Ondanks het feit dat mijn navigatieskills me in Greenwich een beetje in de steek lieten, slaagde ik er toch in om op de afgesproken tijd bij mn accomodatie aan te komen. Ik verblijf hier in een soort studentenflat, direct naast de talenschool (suuuperchill). Dat betekent dat ik gewoon een eigen badkamer heb en zelfs een eigen keuken die luxer is dan in mn eigen huis, want hier heb ik een combimagnetron!!!

Ik was aardig moe vrijdagavond maar ben toch een rondje gaan lopen, want voor mijn gevoel ben ik pas echt in Londen als ik de Theems heb gezien en dat was nog niet gebeurd. Binnen een half uur was ik verdwaald en tot op de dag van vandaag heb ik nog niet uit kunnen vinden waar ik nou precies ben geweest, maar lekker belangrijk - ik had in ieder geval mn eerste foto van de Theems gescoord.

Zaterdag was een belangrijke dag want ik ging naar Ed Sheeran!!! Ik had hem in oktober al gezien in de O2 Arena en dit weekend stond hij maar liefst drie keer in Wembley Stadium, dus dat kon ik natuurlijk niet missen.

's Middags ben ik vanaf London Bridge helemaal langs de Theems naar Trafalgar Square gelopen en heb ik in de zon geluncht in de Victoria Embankment Gardens (aanrader! super chill parkje) Daarna ging ik naar de National Gallery, want daar was ik nog nooit geweest en alle musea zijn hier gratis dus win-win. Heel tof museum, ik heb maar de helft gezien dus ga ergens in de komende weken nog een keertje terug.

Omdat het echt vet mooi weer was heb ik toen ik uit de National Gallery kwam nog een tijdje gechillt op Trafalgar Square. Het was er super druk (nog drukker dan anders) met levende standbeelden, kunstenaars, comedians en dansgroepen, echt een leuk sfeertje. Bovendien bleek dat het die dag #londonjesusday (ja die hashtag hoort erbij) was, dus op Trafalgar Square was een podium waar werd gezongen en gebeden.

Toen was het eindelijk tijd om naar Wembley te gaan en aahhhh het was ZO VET. Wát een mooi stadion en Ed was ook beter dan ooit. Toen ik in oktober naar zn concert ging maakte ik me nog best veel zorgen over wat mensen ervan zouden denken dat ik in mn eentje naar een concert was, maar daar had ik zaterdag gelukkig geen last van. Ik zat naast een heel leuk stel en heb echt een supertoffe avond gehad.

Zondag moest ik toch echt toegeven aan mn spierpijn en heb ik heel weinig gedaan. Ik ben alleen de deur uit geweest voor een bezoekje aan de supermarkt (en die zit ín een van de gebouwen van de school dus oké dat telt niet echt) én voor een nieuwe stekker, want de oplader van mijn laptop paste niet in de wereldstekker die ik had meegenomen en hoe leuk het hier ook is, vijf weken zonder netflix leek me een wel erg grote uitdaging.

En dat was het - mijn eerste weekend in Londen! Toegewijde student als ik ben ging ik zondagavond lekker vroeg naar bed zodat ik maandag vers en fruitig aan de lessen kon beginnen, maar daarover meer in een volgende blog.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active