debbieinlonden.reismee.nl

4 - 9 augustus: nog meer musea en eindelijk naar de dierentuin!

Hoi!

Het is alweer een week geleden dat ik een blog schreef, maar ik deed eerst gewoon te weinig boeiende dingen en daarna was Jochem hier dus had ik geen tijd. Maar nu heb ik weer tijd zat!

Zoals ik al verwachtte deed ik vorige week doordeweeks niet zo heel erg veel, behalve dan dat ik woensdag naar het Science Museum ging! Daar bleken namelijk twee verdiepingen te zijn die ik vorig jaar compleet had gemist (geen idee hoe dat kan), vol met interessante dingen over de geschiedenis van de geneeskunde.

Vrijdag spijbelde ik (sorry mam) om Jochem op te halen op King's Cross! Hoewel we elkaar gewoon de hele dag door spreken via Whatsapp had ik hem toch wel een beetje gemist, omdat we elkaar altijd wel minstens één keer per week in levende lijve zien. Dus het was heel fijn om hem een paar dagen hier te hebben.

's Middags gingen we naar het Imperial War Museum, waar we ons uren 'vermaakten' met de exposities over de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Vermaken is niet echt het goede woord want vooral de Holocaust-expositie is echt heel erg heftig - kinderen onder de veertien mogen er niet naar binnen en ik begrijp heel goed waarom. De informatie die ze geven was (voor mij) opzich niks nieuws (haha dat zou wat zijn na een stage bij het NIOD), maar ze hebben een indrukwekkende hoeveelheid videomateriaal - onder andere van executies, en veel interviews met kampoverlevenden - die ik nog niet eerder had gezien. Ik kan het iedereen aanraden om erheen te gaan, maar hou er wel rekening mee dat je daarna best nog een tijdje van slag bent. Jochem en ik hebben op een bankje voor het museum echt even 'bij moeten komen' voordat we weer onze vrolijke zelf waren.

Zaterdag gingen we eindelijk naar de dierentuin. Dure grap (27 pond per persoon), maar het was het echt waard. London Zoo is vet groot en mooi, de bordjes met informatie zijn geschreven door iemand met dezelfde humor als ik en er zijn geitjes die je mag aaien!! Helemaal top dus. Na ons dierentuinbezoekje chillden we even op Primrose Hill en 's avonds gingen we naar Greenwich, omdat ik Jochem graag wilde laten zien waar ik verblijf en je vanaf Cutty Sark een supermooi uitzicht richting Central London hebt, dus daar keken we de zonsondergang en genoten van het leven.

Gisteren gingen we naar het Victoria & Albert museum en daarna winkelden we even in Oxford Street. We dineerden lekker decadent met sushi in Hyde Park en daarna liepen we via Oxford Street, Regent Street, Picadilly Circus, Leicester Square, Trafalgar Square en Westminster naar Waterloo, zodat Jochem toch nog even alle toeristische hoogtepuntjes meepakte. Op Waterloo Station scheidden onze wegen zich weer (lekker dramatisch), maar over vijf dagen ga ik alweer naar huis dus het is niet voor lang.

dus ja, nog maar vier lesdagen te gaan en dan ga ik zaterdagmiddag alweer terug naar Nederland! De komende dagen hoop ik me te vermaken met het kopen van de lelijkste toeristische meuk die er is en wie weet loop ik One Direction nog ergens tegen het lijf, want mijn vier favoriete Britten (oke 3 Britten en een Ier) zijn vanmorgen ein-de-lijk ook aangekomen in Londen.

Laughing

tot snel! (nu echt)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active